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b) Der Inhalt, ob er zwar ein Besonderes enthält (dies sei sonst genommen, woher es wolle), hat als Inhalt des in seiner Bestimmtheit in sich reflektierten, hiermit mit sich identischen und allgemeinen Willens α) die Bestimmung in ihm selbst, dem an sich seienden Willen angemessen zu sein oder die Objektivität des Begriffes zu haben; aber β) indem der subjektive Wille als für sich seiender zugleich noch formell ist (§ 108), ist dies nur Forderung, und er enthält ebenso die Möglichkeit, dem Begriffe nicht angemessen zu sein.

(b) Though the content does have in it something particular,
whencesoever it may be derived, still it is the content of the will
reflected into itself in its determinacy and thus of the self-identical
and universal will; and therefore:

[a] the content is inwardly characterised as adequate to the
principle of the will or as possessing the objectivity of the concept;
[b] since the subjective will, as aware of itself, is at the same time
still formal (see §108), the content’s adequacy to the concept is still
only something demanded, and hence this entails the possibility that
the content may not be adequate to the concept.

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